Türkiye’de Çalışma İzni Nasıl Alınır?

Türkiye’de Çalışma İzni Nasıl Alınır?

Türkiye sınırları içerisinde çalışmak isteyen yabancı uyruklu bireylerin yapması gereken ilk konu iş bulmalarıdır. İşveren tarafından başvuru talebi (iş teklifi) yapıldıktan sonra başvuru süreci başlar. Türkiye’de minimum 6 aylık izni bulunan yabancı vatandaşlar, çalıştıkları firma sahipleri vasıtasıyla İçişleri Bakanlığına online başvuru hizmetini yaparlar.

Yabanı bireylerin ikamet izinlerinin bulunmaması durumunda hangi ülkenin vatandaşı ise o konsolosluğa giderek çalışma vizesini alması gerekmektedir. 16 haneli referans numarası işverene verilerek online olarak çalışma iznine başvurabilir. Başvuruda ilk olarak e-bildirge almak isteyen kullanıcının elektronik imzasının alması gerekir. Buna ek olarak hem işveren hem de yabancı uyruklu bireyin imzalaması gerekmektedir. Başvuruları internet üzerinden e-imza ile yapılmaktadır. Evrakları bireysel olarak gönderilmesine gerek yok.

Başvurular ilk olarak yurt dışına gönderilen işçi sözleşmesinin imzalanması ve daha sonra vize talep edilerek dış temsilciliklere iletilmesi gerekmektedir. Farklı bölgelerde çalışmak isteyen bireylerin çalışma süreleri ya da izin süreleri Ticaret bakanlıkları aracılığıyla yapılır.

Türkiye’de Çalışma İzni Başvurusu Nasıl Yapılır?

Türkiye’de çalışma başvurusu yapabilmek için uygulaması gereken adımlar şu şekildedir;

  • Online Başvuru: İlk olarak Göç idaresi müdürlüğüne çalışma izni başvuru sistemine kaydolması gerekir. Daha sonra başvuru yapılmalıdır.
  • Belgelerin Hazırlanması: İnternet üzerinden başvuru yapıldıktan sonra belgeler hazırlanmalıdır. Bu belgeler arasında fotoğraf, çalışma izin talep dilekçesi, sağlık raporu, iş sözleşmesi, iş yeri izin belgesi, harçların yatırıldığını kanıtlayan makbuz ve pasaport bulunur.
  • Ücret: Türkiye’de çalışmak için başvuru sırasında ödenmesi gereken ücretler bulunur. Bu ücretler başvuru esnasında sunulan hizmetlere karşılık alınır.
  • Başvuru Takibi: İnternet üzerinden başvurunuzu hesaba girerek takip edebilirsiniz. Detaylı bilgileri hesabınıza girerek takip edebilirsiniz.
  • Çalışma iznin onaylanması: Yapılan başvurunun incelenmesinden sonra eksik belge olmaması durumunda başvuru onaylanır. Daha sonra talep edilen iş yerinde çalışmaya başlanır.

Türkiye’de Çalışmak İçin Hangi Belgeler Gerekli?

Türkiye’de çalışma izni almak için gerekli belgeler şu şekildedir;

  • İş sözleşmesi: Hem işverenin hem de çalışmak isteyen bireyin iş sözleşmesini imzalaması gerekmektedir.
  • Pasaport: Çalışmak isteyen bireyin pasaportunun olması lazım.
  • Çalışma izin Başvuru Formu: Çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığı tarafından alınan formun doldurulması ve imzalanması gerekmektedir.
  • Vize: Türkiye’de çalışmak için giriş yapabilmesi için vize olması gerekmektedir.
  • İkamet İzni: Türkiye’de çalışıp ikamet edebilmesi için gerekli ikamet izninin yapılması gerekmektedir.
  • Fotoğraf: Başvuruda bulunan bireyin son 6 aylık dönem içinde çektirdiği 2 adet vesikalık fotoğrafının olması gerekir.
  • Sağlık Raporu: Türkiye’de çalışabilmesi için sağlık yönünden herhangi bir sağlık probleminin olmamasını gösteren sağlık raporunun olması gerekmektedir.
  • Diploma: Başvuru yaptığı pozisyonda çalışabilmesi için gerekli olan eğitim belgesini gösteren diploma ya da eğitim belgesinin olması gerekmektedir.
  • Beyan: İş verenin işçi olarak çalışabilmesi için beyanname sunduğuna dair işveren beyanı.

türkiye

Türkiye’de Çalışmak İçin Hangi Kuruma Başvuru Yapılır?

Türkiye’de çalışmak isteyen yabancı bireyle Türkiye Cumhuriyeti Çalışma, Sosyal Hizmetler ve Aile bakanlığına başvurmaları gerekmektedir. Başvuruların online olarak takip edebilirsiniz.

Türkiye’de Kim Çalışma İzni Alabilir?

Türkiye’de çalışma izni almak isteyen yabancı uyruklu bireylerin aşağıda yer alan özelliklere sahip olmaları gerekmektedir.

  • Türkiye’de faaliyet gösteren firmalardan iş teklifi almış Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmayanlar
  • Türkiye’de faaliyet gösteren yabancı sermayesi olan şirketlerde yönetici kadroda çalışmak.
  • Türkiye Cumhuriyeti’ne yatırım yapmak isteyen firma ve firma yetkilileri
  • Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan bireylerle evlilik yapmış olan bireyler
  • Türkiye Cumhuriyeti’nde faaliyet gösteren şirketlerde ortak konumunda çalışmak isteyen yabancı uyruklu vatandaşlar
  • Türkiye Cumhuriyeti’nde çalışma iznine ihtiyacı olan ya da eğitim almak isteyen öğrenciler

Türkiye’de Çalışma İzni Almak İçin Gerekli Şartlar Nelerdir?

Türkiye’de Çalışma İzni Almak İçin Gerekli Şartlar bulunur. Bu şartla ise şu şekildedir;

  • Çalışma izni talep edilen firmalarda minimum 5 Türk vatandaşının istihdam etmek.
  • Yabancı bir ortak bulunması durumunda 1 yıl çalışma izni olan firmaların son 6 aylık dönem içinde 5 kişiye istihdam sağlaması
  • Firmalarda ekstra 1 yabancı çalıştırmak istemesi durumunda her 1 yabancıya karşılık 5 Türkiye Cumhuriyeti vatandaşının istihdam edilmesi
  • Minimum ödenmiş sermayesinin 100 bin Türk lirası olması, buna ek olarak satışların bin dolar ya da 800 bin Türk Lirası brüt sermayeye sahip olması gerekmektedir.
  • İşveren Türk vatandaşı olmayan çalışana aylık ödeyeceği ücret seviyesi yetkinlik seviyesi ve görevine uygun olması gerekmektedir.

türkiye

Yabancılar Çalışma İzni İçin Sağlık Sigortası Yaptırmak Zorunda Mı?

Türkiye’de çalışmak isteyen yabancı bireylerin sigorta yaptırma zorunluluğu bulunmaktadır. Türkiye’de çalışma süresi boyunca yabancı bireylerin çalışma süresi boyunca sigortasının olma zorunluluğu bulunur. Bu sayede olası bir sağlık sorunları durumunda yatarak ya da ayakta tedavi olma durumlarına karşılık kendilerini daha güvenli hale getirir. Türkiye Cumhuriyeti’nde çalışmak isteyen her bir yabancı bireyin sağlık sigortası yapması zorunludur.

Tercih edilecek sigorta yurt içi ve yurt dışında geçerli olan sigorta poliçelerinden biri olabilir. Buna göre yurt dışında geçerli olan sigorta poliçelerin yurt içinde de geçerli olması için yerine getirilmesi gereken bazı şartlar bulunmaktadır. Herhangi bir sorunla karşılaşmamak için yurt içinde bulunan sigorta şirketleri ile görüşerek poliçelerin geçerli olup olmadığı kontrol edilmelidir.

Çalışma İzni Kaç Günde Çıkar?

Çalışma izni başvurusu yapan bireylerin başvuru süreçleri belgeleri eksiksiz olması kaydı ile genellikle 30 gün içerisinde sonuçlanmaktadır. Bu durum başvuru yapılan yerdeki yoğunluğa göre değişkenlik gösterdiği gibi ek evrak ya da belgeye ihtiyaç duyulması durumunda uzamaktadır.

Başvuru süresinin uzamamasını istemeyen bireylerin belgeleri kontrol ederek eksiksiz olmasını sağlaması gerekmektedir. Ayrıca yurt dışından yapılan başvurular Bakanlığa bildirilirken bu sayede dış temsilcilikler de iş başvurusunu yapan işverene bilgileri aktarırlar.

Çalışma İzni Uzatması Nasıl Yapılır?

Türkiye’de çalışmakta olan bireylerin çalışma süresini uzatmak istiyorsa izin sürelerinin bitimine 2 ay kala başvurusunu yapması gerekmektedir. Eğer başvuru süresinin bitmesi durumunda yapılan süre uzatma işlemleri hiçbir şekilde bakanlık tarafından kabul edilmemektedir. Başvuruları zamanın yapmayan bireylerin tekrardan çalışma izinlerini yapması gerekmektedir. Ayrıca yeniden çalışma başvurusu yapılması durumunda çalışma izin süresi maksimum 1 yıl olacaktır. Başvuru için alınması gereken belgeler şu şekildedir:

  • Eski çalışma izin belgesi
  • Pasaportun fotokopisi
  • Başvuru dilekçesi
  • Türkiye’de çalışmak için yapılan uzatma başvurusu
  • Şirketin ticari Sicil belgesi
  • Şirketin Kar-Zarar bilançosunu gösteren belge

Çalışma süresini uzatmak isteyen bireylerin belgelerini eksiksiz ve doğru bir şekilde hazırlaması gerekmektedir. Belgelerin eksik ya da yanlış olması durumunda bireyler tekrardan çalışma başvurusu yapmak zorundadır. Yapılan başvurular olumlu sonuçlansa dahi maksimum 1 yıl olacağı için 1 yıllık süre içinde tekrardan uzatma işlemlerinin yapılması gerekmektedir.

En Fazla Kaç Yıl Çalışma İzni Alabilirim?

Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmayan bireyler Türkiye’de en az 8 yıl kesintisiz bir şekilde çalışmış olmaları durumunda süresiz olarak çalışma izinlerine başvuru yapabilirler. Bu başvuruyu yaparken yerine getirmesi gereken bazı konular bulunur ve kalıcı çalışma süresinin garantisini vermez. Süresiz olarak çalışmak isteyenlerin aldığı izin belgeleri, çalışma sürelerinin başlangıcından itibaren 5 yılda bir yenilenmektedir.

 

İlginizi Çekebilir:En İyi 10 Kişisel Gelişim Kitabı
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

türkiye
Minimalist Yaşam: Daha Az Eşya ile Daha Mutlu Olmak
türkiye
Deprem Nedir? Deprem Nasıl Oluşur? Hayat Kurtaran Bilgiler
türkiye
En İyi 10 Kişisel Gelişim Kitabı
türkiye
Daha İyi Uyku İçin Bilmeniz Gerekenler
türkiye
Pastane Poğaçası Tarifi: Lezzetli ve Pratik Bir Tarif
türkiye
A-101 Müşteri Hizmetleri İletişim
Hediye Kodu | © 2024 |